Babykleding: Ontworpen voor en door de markt

Babykleding: Ontworpen voor en door de markt

Tugz is geboren vanuit de wens om het probleem van de opgerolde shirtjes op te lossen. De oplossing om het shirtje aan het broekje te verbinden hadden we snel te pakken. Dit idee toetsten we bij familieleden en vrienden. Zij waren razend enthousiast. Maar dachten er meer zo over? Tijd voor een marktonderzoek!

Een kapitaal besteden aan een idee dat anderen niet zo'n goed idee vinden is een ondernemers ergste nachtmerrie. Maar je unieke idee prijsgeven en de kans riskeren dat een concurrent ermee vandoor gaat is ook een bedreiging. De uitdaging was om het probleem te toetsen zonder de oplossing te benoemen. 

De resultaten

Met een vragenlijst over babykleding en online shoppen hebben we veel informatie gekregen. Tegen de verwachtingen in hadden we honderden respondenten. Meer dan 350 Nederlanders hadden de vragenlijst ingevuld. De grootste irritatiepunten waren onpraktische kleding door bijvoorbeeld het gebruik van echte knopen en kleding met lastige stofjes. Ook werd het opkruipende shirtje inderdaad als babykledingprobleem erkent. Bovendien kwam eruit dat een kleine meerderheid niet van boxpakjes houdt.

In de vragenlijst vroegen we niet alleen naar problemen. Jullie voorkeuren wat betreft kleuren, stofjes en het online shopping landschap was net zo belangrijk. Een paar resultaten waren:

  • De levertijd mag 3 werkdagen zijn, maar niet meer dan 5 werkdagen
  • 90% vindt organische stoffen belangrijk
  • Er hoeven geen drukke printjes op de kleding. Zijn er wel printjes? Dan is er een voorkeur aan simpele symbolen of printjes die bv repetitief terugkomen
  • Aardetinten en aardekleuren zijn favoriet. Felle kleuren zijn het minst populair.

 

De kleuren van Tugz

We luisteren uiteraard graag naar jullie wensen, want Tugz moet door en voor de markt gemaakt worden. Het bleek dat jullie met name op zoek zijn naar rustige babykleding - zonder of minimale printjes en het liefst aardetinten of aardekleuren. Zalmroze, olijfgroen en terrarood zijn het meest populair. Wellicht had je het al verwacht; ook de beigetinten zijn gewenst in jullie babykleertjescollectie. En daar geven we dan ook graag gehoor aan!

Het kleurenpalet dat we hebben gekozen voor de najaarscollectie '21 bestaan uit aardekleuren. Van Rocky Mountain (terra)rood en beertjesbruin tot Amazone groen en magnolia roze. Stuk voor stuk zijn er kleuren gekozen die bij de koude herfst- en winterdagen passen. Uiteraard naast de neutrale kleuren zoals zwart, wit en beige.

 

Eerlijk

Eerlijke babykleding is belangrijk. Organische stoffen is voor Tugz dan ook een must en dat sluit goed aan bij jullie wensen. Onze stoffen hebben daarom allemaal het OEKO-TEX keurmerk. Dit betekent dat stoffen bewust en zorgzaam zijn geproduceerd, zonder schadelijke stoffen. Daarnaast moeten de babykleertjes in eerlijke werkcondities gemaakt worden. 

 

Online shopping

Ondanks de snelle levering van bol.com, zalando, coolblue en andere grote e-commerce bedrijven, zijn jullie tevreden met een levering van 3 werkdagen. Tegen onze verwachtingen in maken jullie nog onderscheid tussen grote bedrijven en kleine ondernemers en hebben jullie begrip dat kleinere spelers niet zo snel kunnen leveren als deze big boys. Daarnaast ontdekten we dat de vorm waarin het geleverd wordt belangrijk is. Het openen van pakketjes wordt een leukere ervaring als het mooi verpakt is. Dit geldt overigens niet voor de babyboomers. 

 

Dit zijn een paar belangrijke uitkomsten van het onderzoek. Herken jij je er in? 

 


Oudere blogpost Nieuwere blogpost


1 reactie
  • Ik herken er alles in eigenlijk! Grappig om te zien dat veel mensen er zo over denken!

    Sophie op

Laat een bericht achter

Leuk dat je een bericht achterlaat. Je bericht is ingediend en wordt zo spoedig mogelijk geplaatst. Bedankt!