Tugz is geboren vanuit de wens om het probleem van de opgerolde shirtjes op te lossen. De oplossing om het shirtje aan het broekje te verbinden hadden we snel te pakken. Dit idee toetsten we bij familieleden en vrienden. Zij waren razend enthousiast. Maar dachten er meer zo over? Tijd voor een marktonderzoek!
Een kapitaal besteden aan een idee dat anderen niet zo'n goed idee vinden is een ondernemers ergste nachtmerrie. Maar je unieke idee prijsgeven en de kans riskeren dat een concurrent ermee vandoor gaat is ook een bedreiging. De uitdaging was om het probleem te toetsen zonder de oplossing te benoemen.
De resultaten
Met een vragenlijst over babykleding en online shoppen hebben we veel informatie gekregen. Tegen de verwachtingen in hadden we honderden respondenten. Meer dan 350 Nederlanders hadden de vragenlijst ingevuld. De grootste irritatiepunten waren onpraktische kleding door bijvoorbeeld het gebruik van echte knopen en kleding met lastige stofjes. Ook werd het opkruipende shirtje inderdaad als babykledingprobleem erkent. Bovendien kwam eruit dat een kleine meerderheid niet van boxpakjes houdt.
In de vragenlijst vroegen we niet alleen naar problemen. Jullie voorkeuren wat betreft kleuren, stofjes en het online shopping landschap was net zo belangrijk. Een paar resultaten waren:
- De levertijd mag 3 werkdagen zijn, maar niet meer dan 5 werkdagen
- 90% vindt organische stoffen belangrijk
- Er hoeven geen drukke printjes op de kleding. Zijn er wel printjes? Dan is er een voorkeur aan simpele symbolen of printjes die bv repetitief terugkomen
- Aardetinten en aardekleuren zijn favoriet. Felle kleuren zijn het minst populair.
De kleuren van Tugz
Ik herken er alles in eigenlijk! Grappig om te zien dat veel mensen er zo over denken!